Saturday, August 17, 2024

Lavender essential oil

 Lavender eo adalah salah satu eo dalam set permulaan Young Living. Ada 10 eo dalam kit Young Living iaitu : Lavender, Lemon, Frankincense, Digize, Thieves, RC, Purification, Deep Relief, Valor, Peppermint.



Lavender adalah essential oil yang sangat versatil, ia boleh di gunakan dalam banyak hal seharian. Ia boleh membantu meningkatkan kualiti hidup anda. Lavender Young Loiving di ekstrak dari bungan Lavandula angustifolia,  menggunakan kaedah steam distilled utuk memastikan setiap titis Lavender adalah tulin. Berikut adalah beberapa manfaat Lavender.

1. Mengurangkan stress dan anxiety

Lavender memang terkenal dengan sifatnya yang menenangkan. Ia menjadi pilihan banyak industri spa dan aromatherapy untuk menenangkan stress dan anxiety. Diffuse beberapa drop Lavender dalam diffuser, dan jadikan ruangan rumah/pejabat anda lebih tenang dan menjadikan minda lebih clear.

2. Memperbaiki kualiti tidur.

Bagi sesiapa yang menghadapi masalah insomnia, Lavender essential oil boleh menjadi natural remedy. Aroma Lavender telah di ketahui boleh membantu badan dan minda untuk relax, jadi boleh bersedia untuk tidur yang lebih nyenyak. Cuma perlu titiskan beberapa titis Lavender essential oil ke bantal, atau diffuse Lavender di dalam bilik untuk meningkatkan kualiti tidur.

3. Mengurangkan kesakitan dan radang (bengkak)

Lavender essential juga mempunyai sifat anti-inflammatory dan analgesic (tahan sakit). Oleh itu ia sangat berguna untuk membantu mengurangkan sakit otot, sakit sendi dan sakit kepala. Campurkan beberapa titis Lavender Young Living dengan mana-mana minyak untuk disapukan pada tempat yang diperlukan.

4.Menyokong  sistem pernafasan

Penggunaan Lavender dalam diffuser boleh membantu pernafasan yang lebih baik. Sifat anti-microbial pada Lavender boleh membantu membersihkan saluran pernafasan, dan menjadikan lebih senang untuk bernafas terutamanya ketika sedang tersumbat.




Bagaimana nak menggunakan Lavender?

  • Aromatherapy : Tambahkan beberapa titits Lavender ke dalam diffuser atau hidu terus dari botol untuk menikmati efek tenang.
  • Sapuan : Campurkan dengan carrier oil (atau mana-mana minyak yang ada seperti minyak kelapa atau minyak zaitun), dan sapukan ke kulit untuk melegakan masalah, memperbaiki kesihatan kulit dan menenangkan.
  • Rendaman mandi : Tambahkan beberapa titis Lavender ke dalam air mandian untuk feeling bagai di spa, yang melegakan badan dan minda.
  • Alat bantu tidur : Titiskan beberapa titis pada bantal dan tilam, diffuse dalam bilik tidur untuk tidur yang lebih nyenyak.
Pendek kata, Young Living Lavender ini adalah bersatil dan boleh membantu anda memperbaiki kualiti hidup. Samada anda sedang mencari jalan untuk mengurangkan stress, meningkatkan kualiti tidur, mengurangkan kesakitan, atau memperbaiki kecantikan kulit, anda boleh bermula dengan Lavender.

Untuk belian, boleh klik sini
Masukkan kod diskaun "blog" 









No comments:

Post a Comment

Spot Promo Oktober 2024